Na úvod » pobočkové ústředny » digitální ústředny » Atlantis » Aastra
Aastra XL
Komunikační systém Aastra XL (AXL) představuje inovativní a modulární řešení podnikové komunikace, které lze přizpůsobit individuálním požadavkům zákazníka. AXL splňuje všechny současné trendy a přináší novou dynamiku do světa telekomunikací. Komunikační systém nabízí všechny výhody tradiční i IP telefonie, dále umožňuje integraci s externími informačními systémy, aplikacemi a databázemi třetích stran. Aastra XL je vhodný pro zajištění spolehlivé komunikace ve středních a větších společnostech do 640 klasických poboček a 500 IP účastníků. Systém podporuje všechny typy terminálů (analogové, digitální, IP/SIP, DECT, DECT over IP, WiFi, softwarový telefon, videotelefon, dveřní telefon), a také libovolné připojení k operátorovi (analogové státní linky, ISDN i IP).
Komunikační systém AXL se skládá ze základního kabinetu s možností rozšíření o jeden nebo dva rozšiřující kabinety (verze 2XL nebo 3XL). Základní i rozšiřující kabinety jsou kovové, v provedení pro 19" rozvaděč (výška 7U). Každý kabinet má 14 volných slotů pro rozšiřující karty (8 nebo 16-portové pobočkové karty). Komunikační systém lze instalovat do 19" rozvaděče nebo je možné jej položit na stůl nebo zem.
Základní kabinet obsahuje
» nativní IP hovorový server
» adresář na 500 záznamů (lze rozšířit až na 3000)
» hlasová pošta – 8 kanálů, 300 hlasových schránek, 450 min (lze rozšířit až na 1000 schránek a 1500 min)
» zasílání hlasové pošty do emailové schránky (e-voicemail) – nutná licence
» 8 kanálová interaktivní automatická spojovatelka (IVR) – nutná licence
» 16 kanálové uživatelsky modifikovatelné synchronní zprávy
» hudba při čekání
» 14 volných pozic pro rozšiřující karty
» integrované služby: DHCP server, TFTP server, NTP server
3x USB port
Administrace
Aastra Management Portal (součást PBX)
Aastra Management Portal je webový portál integrovaný do komunikačních systémů Aastra 5000, který umožňuje vzdálenou správu prostřednictvím webového prohlížeče (zabezpečené připojení k serveru HTTPS). Administrátor může vzdáleně spravovat samostatný systém Aastra 5000 nebo celou síť. Správa systémů je možná z jakéhokoli PC přes LAN nebo WAN sítě, není potřeba žádná specifická aplikace.
» Aastra Management 7450
Pokročilý nástroj pro správu sítě až 2000 komunikačních systémů. Aplikace je určena pro expertní správu servisní organizace.
Softwarová architektura
Aastra 5000 má významnou konkurenční výhodu: jednotný software pro celou platformu. Díky jednotnému softwaru mohou všechny komunikační systémy Aastra 5000 využívat veškeré služby, aplikace a komponenty, které jsou vyvinuty společností Aastra nebo jejími partnery.
Software nabízí přes 500 telefonních funkcí, které zahrnují:
» Hovor:
- odchozí hovory: zkrácená volba, volba jménem, tísňová čísla, zakázat čísla, automatické vyhledávání nejlevnějšího spojení (LCR) a mnoho dalších --- příchozí hovory: přesměrování a filtrování hovorů
- služby během hovorů: obnovení spojení po výpadku, předání hovoru, konferenční hovor
- přenos obrazu (videotelefon)
- služby ACD (automatická distribuce hovorů): distribuce volání podle nejdelšího času nečinnosti, distribuce volání na skupiny, skupinové vyzvánění, výpomoc mezi skupinami, správa kalendáře
- dohled na ostatní pobočky
» Nadstavbové funkce:
- telefonní seznam (až 3000 záznamů)
- služby pro počítačovou telefonii jsou integrované přímo do jádra softwaru, CTI CSTA, VTI XML rozhraní nebo externí aplikační rozhraní (EAI) pro komunikaci s informačními systémy hotelů a nemocnic (volitelně i TAPI rozhraní)
- mobilita (DECT, DECT over IP, WiFi, DISA, Virtual Desking)
- hlasová pošta a systém pro jednotné zpracování multimediálních zpráv (Unified Messaging)
- interaktivní hlasový server (IVR)
- řešení pro hotely a nemocnice